ИСТИНСКАТА ИСТОРИЯ ЗА ВОЛЕЙБОЛНАТА ТОПКА УИЛСЪН
Двадесет години след като „Cast Away“ завладя света, прочетете как Волейболната топка Уилсън се превърна в културна икона, която е днес.
Хора на трибуните на парада за завръщане на Уилсън
ПОДГОТОВКА НА СЦЕНАТА ЗА НЕЩО ГОЛЯМО
Wilson Sporting Goods не са непознати за исканията за дарения на продукти. Повече от век компанията предоставя оборудване за обществени организации, организации за набиране на средства, младежки спортни лиги, професионални отбори и всичко между тях.
Но през 1998 г. Мениджърът по комуникациите на Team Sports Моли Уолъс получи обаждане, различно от всяко, което тя някога е получавала.
Беше представител на 20th Century Fox, една от най-известните продуцентски компании в света. Той обясни на Моли, че студиото е на път да започне снимките на филм и се надява Уилсън да осигури няколко топки, които да бъдат използвани във филма.
„В днешно време производствените компании искат големи пари за продуктово позициониране. Но по онова време това не беше така“, обяснява директорът по баскетбол, волейбол и футбол Майк Кюне. "Но те просто искаха топките."
„Бяха много неясни относно филма и как продуктът ще бъде използван“, спомня си Уолъс, „но казаха, че няма да се използва като оръжие или по какъвто и да е начин, който вреди на марката.“
Представителят на Fox обясни, че филмът ще бъде малко необичаен, защото няма да има много поддържащ актьорски състав. Но той разкри главния мъж на филма.
„Том Ханкс“, казва Уолъс с усмивка. „Той ми каза, че е Том Ханкс, и мисля, че това в крайна сметка сключи сделката. Филмите на Том Ханкс винаги са добри.
Уолъс се консултира с Kuehne и бизнес мениджъра по волейбол и футбол, Алън Дейвънпорт. Това беше по-неясно искане, отколкото обикновено получаваше Уилсън, но с уверението, което само Том Ханкс можеше да предостави, екипът се съгласи да изпрати на Фокс това, което искаше... което всъщност бяха футболни топки.
„Малко известен факт! Волейболните топки дойдоха чак по-късно“, казва Дейвънпорт.
И така, футболните топки си тръгнаха. Едва няколко месеца по-късно екипът получи отговор от 20th Century Fox.
„Върнаха се и казаха, че футболните топки не работят, защото... нещо... не се придържа към материала на футболната топка“, спомня си Уолъс. „Така че те поискаха малко волейболни топки вместо това.“
По това време волейболните топки Wilson имаха надпис „Wilson“ от двете страни на топката, но Fox изрично поиска волейболни топки с празна една страна. Дейвънпорт казва: „Нямахме представа защо им е необходимо това, но го направихме. Ние специално направихме 60 едностранни волейболни топки и ги изпратихме на Fox.
„Тогава наистина започнахме да се чудим: „Защо им трябва това? Какво биха могли да правят с едностранни топки?“, спомня си Уолъс.
В този момент всичко, което Уолъс, Дейвънпорт и Кюне знаеха, беше, че едностранчив волейбол на Уилсън ще бъде във филм на Том Ханкс. И това е цялата информация, която биха имали през по-голямата част от годината.
Месеци по-късно Уолъс получи обаждане от Fox, за да й каже, че ще й изпратят NDA, заедно с някакъв вид визуализация на продуктовото позициониране. Уолъс подписа NDA и около седмица по-късно тя получи плик от Fox. Съдържаше една снимка без контекст или история. Снимката (по-долу) беше на Том Ханкс на плажа, държейки волейболна топка Wilson. Уолъс сподели снимката с Дейвънпорт и Кюне. Заедно те разгледаха снимката и се почесаха по главите. Не знаеха, че току-що бяха зърнали за първи път колегата на Ханкс и скоро сензация в поп културата, Волейболния Уилсън.
Том Ханкс държи волейболна топка Wilson все още в кутията
Действителната снимка, която Уолъс получи от 20th Century Fox.
След като получи снимката, екипът не получи повече информация от Fox Studios, докато филмът не трябваше да започне прожекции в индустрията в Ел Ей. И веднага щом прожекциите започнаха, започнаха обаждания.
„Веднага започнах да получавам обаждания от медиите. И се почувствах като идиот, защото нямах представа за какво говорят“, смее се Уолъс. „Фокс все още не ни каза нищо за сюжета или как са били използвани волейболните топки.“
След като осъществи поредното си обаждане, Уолъс се обърна към Fox Studios.
„Казах „Добре, трябва да ми кажеш нещо; Нямам идея какво да кажа на медиите и продължавам да получавам обаждания.“
Случи се така, че по-късно същата седмица Фокс проведе прожекция на критиците на „Cast Away“ в Siskel and Ebert Theatre в центъра на Чикаго. Вместо да обясняват сюжета по телефона, Фокс покани Уолъс, Дейвънпорт и Кюне да присъстват на прожекцията.
И така те отидоха.
„Наистина нямахме представа какво ще бъде участието на топката в този театър“, спомня си Дейвънпорт. „Спомням си, че излязох от прожекцията с мисълта „свято [ругателно]!“ Знаехме, че (като компания) трябва да направим нещо.“
Първоначално Фокс не искаше да позволи на Уилсън да произведе копия на топки "Cast Away". По това време филмът нямаше други търговски стоки. Но екипът на Уилсън отлетя за Лос Анджелис, за да се срещне с продуцента на филма, и в крайна сметка получи зелена светлина за производството на реплика Wilson the Volleyballs.
„Това не беше платено продуктово позициониране, така че нямахме представа до пускането на филма“, добавя Кюне. „Ето защо закъсняхме с няколко месеца в производството на копия на топки.“
За щастие, ентусиазмът за филма продължи да расте снежна топка и след пускането на копията на топките.
Постер на филм Cast Away в рамка
Филмов плакат от "Cast Away."
„От гледна точка на чистото излагане, това е много по-дълбоко от обикновеното позициониране на продукти“, каза тогавашният генерален мениджър на Wilson Team Sports, Крис Консидайн. „Това ни изкарва от фитнес залата на арената на поп културата.“
Филмът помогна и на партньора на Уилсън, AVP (Асоциацията на волейболните професионалисти), защото тяхното лого също се виждаше на топката. Ако още не са били, Уилсън и AVP се циментират завинаги в света на волейбола.
„Имахме една от оригиналните топки, използвани за заснемане с тръстика, стърчаща от главата й, и я занесохме на шоуто на Американската волейболна асоциация на треньорите, така че всички треньори по волейбол се снимаха с Уилсън“, казва Дейвънпорт.
Волейболният Уилсън остави такова впечатление както на киноманите, така и на критиците, че Асоциацията на телевизионните филмови критици създаде награда изключително за него. През същата година Уилсън пътува до Лос Анджелис (придружен от Уолъс, Дейвънпорт, Кюне и Консидайн) за 6-ите годишни награди за избор на критици, за да вземе наградата си за най-добър неодушевен предмет. Уолъс носеше Уилсън по червения килим и отговаряше на въпроси на медиите от негово име.
„Продължавам да го повтарям, но това е невероятно“, каза Консидайн, приемайки наградата. „Цялото внимание, което получаваме, е невероятно – толкова много телефонни обаждания от търговци на дребно, потребители, семейство и приятели, които са гледали филма и искат да покажат своята подкрепа. Оценяваме възможността, която 20th Century Fox ни даде, и за нас е чест да получим първата награда за най-добър неодушевен предмет.“
Публичните изяви на Волейболния Уилсън не свършиха на червения килим. Около година след излизането на "Cast Away" Дейл Ърнхард младши се състезава в Дарлингтън и се оплаква на шефа на екипа си, че има проблеми с колата. „Просто ме карате да се чувствам като Том Ханкс тук, съвсем сам“, каза Ърнхард по радиото. „Просто трябва да си взема волейболна топка, за да ми прави компания.“
Три седмици по-късно в Доувър екипажът на Ърнхард постави домашно направената волейболна топка Wilson на пътническата му седалка. [Пълният радиообмен между Ърнхард и неговия шеф на екипа може да бъде прочетен в тази статия на ESPN.] Ърнхард спечели състезанието. В своята пресконференция след състезанието Ърнхард каза, че Уилсън му е донесъл малко късмет, така че може би ще иска да го задържи като втори пилот от този момент нататък. Мини възпоменателната лята под налягане кола на Earnhardt за Dover дори дойде с мини волейболна топка Wilson.
След премиерата на филма две от три от истинските топки, използвани за заснемане, бяха продадени на търг. Останалият OG Wilson the Volleyball продължи да се появява в „Saturday Night Live“.
УИЛСЪН СЕ ПРИБИРА У ДОМА
В началото на 2000-те години беше обичайно продуцентските компании да организират втора премиера, когато даден филм беше пуснат на видео за наемане или закупуване. За да отбележи пускането на филма на видео, Fox имаше идея да продължи оттам, откъдето спря филмът – с Волейболната топка Уилсън, която изплува.
„Те решиха, че правилното нещо, което трябва да направят, е да отидат да спасят Уилсън“, спомня си Уолъс.
И го направиха по грандиозен начин.
Fox Studios отиде с хеликоптер на бреговата охрана, „спаси“ Уилсън и го достави в централата на Wilson Sporting Goods в Чикаго, където беше посрещнат като герой. Уолъс и екипът на Уилсън работиха с Fox Studios, за да координират сложен парад за завръщане у дома, пълен с цял маршируващ оркестър и волейболната топка Уилсън, яздеща удобно на плюшена червена възглавница в задната част на кабриолет.
Консидайн, Уолъс и Дейвънпорт държат Уилсън пред претъпкани трибуни
Дейвънпорт, тогавашният президент на Wilson Sporting Goods Co., Джим Бауг и Уолъс държат Уилсън на възглавница на парада му за завръщане у дома.
Волейболната топка Уилсън на подиум пред тълпа
Уилсън се обръща към тълпата на празника си за завръщане у дома.
Приятелите на Уилсън (друго спортно оборудване) на трибуните, за да го подкрепят
Приятелите на Уилсън го подкрепят от трибуните.
Волейболната топка Уилсън се вози в кабриолет
Боуг и Уилсън в задната част на кабриолет по време на парада.
ЗАЩО WILSON НА ПЪРВО МЯСТО?
Може би сте чували, че волейболна топка на марката Wilson е избрана за филма в чест на съпругата на Том Ханкс, Рита Уилсън. Историята гласи, че Ханкс е знаел, че ще отсъства от дома си, докато снима с малък екип за продължителен период от време, така че искал да има някаква връзка с продукта, който ще изиграе негова колега. Затова той избра топка с името на жена си.
Но има и друга история, която – ако е вярна – кара участието на Уилсън във филма да изглежда записано в звездите.
„Твърди се, че сценаристът на филма беше едно от онези момчета, които обичат да излизат и да преживяват това, за което пишеше,” спомня си Дейвънпорт.
„Легендата гласи, че този сценарист е отишъл на отдалечен карибски остров със специалист по оцеляване. Той преживя много от нещата, които в крайна сметка влязоха във филма, като опит за запалване на огън и отваряне на кокосов орех. Твърди се, че едно от нещата, които специалистът по оцеляване е казал, е „Ако ще останете сами за дълъг период от време, ще полудеете малко и ще започнете да говорите на себе си или на неодушевени предмети.“
Бляскавата снимка на Волейболния Уилсън
Главна снимка на Wilson the Volleyball в студиото.
Ето къде става странно: Очевидно футболна топка е изхвърлена на острова, където са отседнали сценаристът и специалистът по оцеляване. Така че те му хвърлиха шапка и започнаха да му говорят. Калъфната топка се оказа футболна топка на Уилсън, която уж е вдъхновила характера на Уилсън.
ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНИ РЕЗУЛТАТИ И ТРАЙНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ
„От гледна точка на експозицията, нищо, което сме правили, не може да се сравнява с „Cast Away“.“ – Крис Консидайн
Уолъс потвърждава, че две десетилетия, десетки фокус групи и проучвания на марката по-късно, волейболната топка Уилсън от „Cast Away“ все още е едно от трите най-добри неща, които хората знаят за марката.
„В днешния свят производствените компании ще продават тази марка. Но една от чистотите на Том Ханкс е, че за него не става дума за правене на пари, за да направи филма, а за правене на пари, защото това е добър филм“, обяснява Кюне.
„Осигурихме на Fox 60 топки за същинската продукция на филма и може би още 100 за промоционална употреба. И така, ние им дадохме около 150 волейболни топки и получихме безпрецедентно продуктово позициониране. Говорете за най-голямата възвръщаемост на инвестициите в историята на Wilson.
Освен това благодарение на "Cast Away", Алън Дейвънпорт беше цитиран в Wall Street Journal и Entertainment Weekly в рамките на един месец един от друг. „Вярвам, че моят цитат беше „Не всеки актьор може да бъде толкова добре закръглен като Уилсън. Той не е просто още едно красиво лице.“
Wilson the Volleyball все още заема място в духа на времето дори две десетилетия след излизането на "Cast Away". Той дори има собствена страница в IMDB.
„Все още продаваме 20-25 000 топки „Cast Away“ годишно“, казва Дейвънпорт. Говори се, че волейболните топки Wilson все още са най-търсеният артикул с автограф на Том Ханкс.
Волейболна топка Wilson с автограф от Том Ханкс
Волейболна топка, подписана от Том Ханкс, с любезното съдействие на Майк Кюне.
По време на филма връзката между Ханкс и Уилсън изглеждаше автентична. Причината, поради която никога не се е чувствал като платено продуктово позициониране, е просто защото не е било такова. Ролята на Волейболния Уилсън като съ-звезда на Ханкс беше вид излагане, което парите не могат да купят. Връзката беше истинска, осезаема и ако се вярва на легендата, предопределена от самото начало.
Още не е късно да се сдобиете със собствената волейболна топка Wilson с бърза и лесна онлайн поръчка, с преглед и тест, от ТУК, или на място в магазина ни в София, бул. Симеоновско шосе 35. Разгледайте още топки за волейбол в категорията ни ТОПКИ ЗА ВОЛЕЙБОЛ
Тази статия все още няма коментари